2015. szeptember 10., csütörtök

Fakó és színek

Fakó és színek

Az életem eléggé unalmas, reggel felkelek utána iskolába megyek majd hazamegyek tanulni és végül alszok. Silány és színtelen az efféle élet. Ezért elhatároztam, hogy ma tenni fogok valamit. Tanulás után elmentem sétálni a boltok között. Mindenhol egyforma emberek sétáltak a boltokban. Legyenek szerelmes párok vagy csak egy baráti társaság nekem még így is egyformáknak tűnnek. Már azon voltam, hogy inkább megfordulok és haza megyek amikor finom péksütemény illat csapta meg az orromat. Egy aranyos kis cukrászda bújt meg a ruhaboltokkal tömött utcába. Nem is tudom, hogy miért, de bementem az otthonos boltba. A fiatal eladó kedvesen rám mosolygott.
-Üdvözlöm, segíthetek valamibe?
-Öhm, igen!
Körbenéztem a kis hűtőben, de mindegyik olyan volt, amit nem szeretek. Őszintén nem is értem, hogy miért jöttem be, mert nem szeretem az édes dolgokat.
-Esetleg van olyan ami nem édes?
A nő döbbent szemekkel nézet rám.
-Hát mivel ez egy cukrászda és a sütik édességnek számítanak, így nem hiszem hogy tudok segíteni.
-Értem.
Zavaromban a pólóm alját szorongattam, de ekkor megjelent egy idős hölgy.
-Niki meghoztam a süteményeket. Óh, jó napot segíthetünk valamiben?
-Dóra, a hölgy egy nem édes süteményt kereset, de tudtommal mi nem árulunk ilyet.
A Dóra nevű hölgy végignézet rajtam.
-          Kesernyés vagy savanyú süteményt keres?
-          Kesernyés.
-          Várj egy percet, addig ülj le!
Leültem az egyik asztalhoz és vártam. Pár perc múlva egy szelet tortával jött vissza Dóra. Leült velem szemben és elém rakta a süteményt.
-          Étcsoki a piskóta, de a teteje fahéjjal van megszórva …
Amíg mesélt addig én egy villával beleettem. A tortában olvadt fahéjas csoki volt, ami olvadóssá tette a száraz piskótáját.
-          Isteni!
-          Igazán?! Valójában ez egy kísérleti recept, őrülök, hogy ízlik.
Az ízek egyszerűen kiszínezték a világot. Mintha eddig egy sötét dobozba lettem volna zárva és hirtelen megjelent volna rajta egy jókora lyuk, amin keresztül kellemes fényárad, és én éheztem erre a fényre.
A kis cukrászdának kellemes hangulata volt. Az ablakon kinézve láttam a boldog szerelmes párokat és a viháncoló, pletykálkodó tinédzsereket. Minden olyan színes és intenzív lett. Csodálatos!
-Köszönöm.
Az eladólány furcsállva nézet rám, de Dóra csak megfogta a kezem és mélyen a szemembe nézet.
-Nagyon szívesen.
Kifizettem a süteményt és már készültem elmenni, amikor Dóra hangja állított meg.
-Viszlát legközelebb!
A kilincsen tartva a kezem hátrafordultam és rámosolyogtam. A haza felé tartó utamat mosolyogva és álmélkodva tettem meg.
Ha úgy érzed az életed túl monoton és már nem vagy boldog, csak menj el sétálni keres új helyeket, új élményeket és máris boldog leszel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése