2015. december 3., csütörtök

Egy új világ vagy még sem? 12

12.fejezet

Rothadó hússzagát éreztem, némi testnedvvel. Undorító! Két hosszú fekete hajú, férfinemű nyáladzó alakok voltak láncra verve, ruhájuk cafatokban lógott róluk, cipőjük nem volt. A földön négykézláb próbáltak felém jönni, de a lánc nem volt elég hosszú. Belőlük áradt ez az undormány szag. A pórázt egy férfi tartotta, aki rossz fiúsan volt öltözve. Az övén egy nagyobb fegyver volt. A szaga mindent elárult. Boszorkány volt, méghozzá sötét. Nem jó. A két nyáltenger meg ghoul volt. Ijesztően hatalmas  szemeik vörösek voltak és a szem fehérjük fekete. Basszus. Még nem volt alkalmam természetfeletti lényekkel harcolni. Jó a rohadék politikus nem tartozik ide. A szél friss vérszagot hozott, a ghoulok is megérezték. A férfi vigyorogva nézet rám.
-Micsoda fincsi falat leszel. Vir, Riv jó étvágyat!
Elengedte a két pórázt. A francba eszméletlenül gyorsan rohantak felém! Gyorsan kell támadnom, ha rám cuppannak az életbe nem fogom őket leszedni magamról. Előrántottam a két fegyveremet és sortűzbe kezdtem. Nyavalyogva estek földre a lábam elé. Átugrottam őket és a varázsló felé mentem, de ő csak vigyorgott. Mégis miért? Valami beleharapott a bokámba, majd valami a másikba.
-Áááá!
A fenébe! A francba! A két stukimat a két fejre irányítottam és lőttem. Az egész táramat beléjük eresztettem, a fejük teljesen szétroncsolódott, de éreztem, hogy élnek még. A pisztolyokat eldobtam és a boszira néztem, aki még mindig vigyorgott. Egy sötét gömb jelent meg a kezébe és felém irányította. A rohadt! A felém közeledő gömb elől elugrottam, ami egy fába csapódott. A fa közepén egy lyuk volt. Istenem és ha ez eltalált volna?! A két ghoul felkelt. A szemem láttára nőt hús a fejükön. Bakker ez nagyon nem lesz jó! Lassan elindultak felém. A kezükben örvényleni kezdett a vérük, ami nyúlós masszává majd egy-egy kaszává változott. A boszi már szabály szerűen röhögött. "Várd ki a megfelelő pillanatot és utána vágd le a fejüket!" Hát persze a ghoulokat lefejezéssel lehet megölni. A két ghoul feje már majdnem visszanőtt ezért futva felém siettek. Már majdnem elértek, amikor a kaszájukat vágásra emelték... Erre a pillanatra vártam! Megnyomtam a gyűrűm gombját, léptem kettőt és a megnőtt kardommal egy félköríves mozdulattal vágtam. Az ellenfeleim feje a földön landoltak. Szembefordultam a harmadik ellenfelemmel, aki ismét egy fekete gömbbel próbálkozott, de azt is könnyen kikerültem. Futva közeledtem felé, karddal a kezembe. Valamit mormogott az orra alatt és a kardomra mutogatott. Miután abbahagyta a varázslást a kardom kirepült a kezemből, bele az egyik ghoulba. Ó, a jó büdös életbe! A varászló ismét mormolásba kezdett, de én nem hagytam. Kirántottam a kabátom ujjából lévő pisztolyt, céloztam és lőttem. Ez pár másodpercbe telet. Szerencsémre elég közel kerültem hozzá, hogy tökéletesen célt érjen a golyó. Bele a mellkasába. Visszaraktam a pisztolyt és elsétáltam a kardomhoz. Kihúztam a testből, a rajta végigcsorgó vért egy talált rongydarabbal letöröltem, majd gyűrűvé visszaváltoztattam. Az eldobott két fegyveremért is elsétáltam, azokat megtöltöttem és a tokjukba raktam. Ideje megkeresnem Borkát és a többi túlélőt. Megkerültem az állatott és megálltam a döbbenettől. 10-en voltak. Ugyan olyan ruhájuk volt mint a varászlónak, de nem mindegyik volt az. A cabin utazó köpenyes harcolt, míg a 4 boszi egy védőburokkal védték egymást és az eszméletlen sofőrt. Ideje nekem is besegíteni. Újból előrántottam a két fegyveremet és rohantam. Mindig a legközelebbi ellenséget lőttem le. Hamar fogytak. Míg a köpenyes csak 4-t szedett le én addig az összes többit. Mindenki kapott pár golyót. Elégedetten szemléltem a halott testeket. Borkáék megkönnyebbülten hagyták abba a varázslást és sírva fakadtak. Nem mindenki éli túl az -e féle harcokat.
-Jól vagytok?
Borka csak könnyes szemmel bólogatott. A köpenyes alak is a boszorkákhoz fordult.
-Tudjátok, hogy merre van a legközelebbi város?
-Nem a mi feladatunk tudni ezeket, erre való a sofőr.
-De ő eszméletlen.
A két boszorkány tanácstalanul nézett össze majd az említettre bámultak. Odamentem a sofőrhöz és elkezdtem rázogatni. Semmi. Elővettem a kulacsomat, amit az egyik faluban vettem és ráöntöttem az egészet.
Prüszkölve ült fel, de mivel túl hirtelen és gyorsan tette fájdalmasan felnyögött. A kapucnija leeset és jól láthatóvá vált a feje. Nem volt haja csak egy olyan tarajfélék amik eltűntek a hátánál. Szeme akár a gyíké, ahogy az orra is.
-Hogy érzi magát? Tud járni?
-Fáj a fejem. Talán, megpróbálom.
A gyíkember esetlenül próbált felállni, majd néhány lépést megtenni. Megkönnyebbülve láttuk, hogy csak biceg, nem súlyos.
-Tudja, hogy merre van a legközelebbi állomás?
Biccentett egyet és elindult a cabi felé. Szomorúan végigsimította a bundáját, leszedte az utasok és a saját holmiját.
-Vegyétek fel a táskátokat, kb 2 óra múlva elérünk egy faluba.
Mindenki felvette a holmiját és elindult, én maradtam utoljára. Megvakargattam a halott cabi fülét és egy rövid gyászmantrát súgtam a fülébe. Kellan sok barátját és ismerősét vesztette el, nagyon sok mantrát ismer. A többiek után siettem. A sor végéhez érve lelassítottam és felvettem az ő ritmusukat. A gyíkembernek igaza volt tényleg 2 óra múlva egy faluhoz értünk. Olaszos emeletes házak sorakoztak a faluba, de egyben az az erdő fái és növényei egyaránt szerepelnek. Erdőfalu.
-Itt vagyunk Erdőfaluban. Sok a tünde él itt, azt ajánlom, hogy okosan viselkedjetek. Tudjátok, hogy milyenek a tündék. Menjünk elsőnek a cabi állomásra, hogy megtudjuk, hogy mikor jön a következő.
Mindnyájan biccentettünk és elindultunk. A falu lakosai zsibongva sétáltak egyik helyről a másikra. Egy nagy nyitott házhoz mentünk, ahol egy gyorsétterem és kocsma volt egybe. A sofőr azt mondta, hogy elmegy információt szerezni. Végül a két boszi is elment vele. Én, Borka és a csuklyás alak leültünk az egyik asztalhoz és rendeltünk egy kis italt. A tündérfülű srác kihozott három korsót. Amiben vörös lötty volt, azt a jobbomon lévőnek adta. Míg a lila italokat nekem és Borkának adta. Remélem Borka finomat rendelt, mert én is ugyan ilyet rendeltem. Felvettem a korsót és beleszagoltam, de nem túl látványosan. Az italnak szeder illata volt. Belekortyoltam. Már majdnem felnevettem megkönnyebbülésemben, mert ez bizony szederlé volt. -Kellan, jól vagy?
Borka aggódó szemeibe néztem. Kedves lány.
-Persze, semmi bajom.
-Láttam, hogy a lábad megsérült és ...
-Ne aggódj gyorsan gyógyulok.
-Ó, rendben.
Borka zavartan szuggerálta az italát. Ittam még egy kortyot és hátradőltem a székembe, körbenéztem. Rajtunk kívül még egy elf banda volt és egy tündérlányokból álló csapat. A lábam már nem sajgott. Az a két ghoul, jól elintézett. Az út során megnéztem a sérülést és megnyugodva vettem észre, hogy teljesen begyógyult, már csak az emléke maradt meg. Siető lépteket halottam, majd egy lónyerítés. Megrázkódtam a hangjától. Valamiért segélykiáltásnak érzékeltem. Lehúztam az üdítőmet, a poharamat a pénzzel együtt leraktam az asztalra és a hang irányába mentem. Borka és a titokzatos alak szemmel tartottak. A kocsmától egy háznyira négy tünde próbált lefogni egy lovag, aminek a sörénye és a farka füstből állt, de a ló többi része csak feketén csillogott. Közelebb érve észrevettem, hogy a lónak nem látni a patáit, azok is füstből voltak. Csodálatos! A három tünde szitkozódva próbálták lefogni a szellemlovat, de nem igazán sikerül. Igen ritka példány a szellemló. Csak egy elvarázsolt kötéllel lehet elkapni, anélkül kicsúszik a kezeid közül szó szerint. Valami vonzott a lóban, talán a szépsége vagy a szemében tomboló sötét tűz. De oda mentem a tündékhez és megkérdeztem.
-Eladó?
Az egyikük csodálkozva nézet rám.
-Hogy ez? Nem! Még nincs betörve, addig nem eladó.
Iszonyatos haragra gerjedtem. Ezt a csodás állatott be akarják törni, ezt nem hagyom?!
-Kié?
-Az enyém!
Egy pipázó szakállas kobold jött oda hozzám. A füstöt felém fújta, de én azt erősen visszafújtam, ezért a kobold elkezdett köhögni.
-Megveszem tőled.
-Amíg nincs betörve, nem eladó.
-Fizetek érte egy millió ront.
A három tünde tátott szájjal néztek rám, majd a négy férfi elröhögte magát. Az egyik tünde harsányan hozzám szól.
-Egy betöretlen lóért fizetnél annyit, mint egy betörtért?! Te aztán bolond egy ürge vagy!
-Ez a ló nem akármilyen. Megveszem!
-Csak készpénzben lehet fizetni.
Elővettem a zsebemből a pénzköteget, ami már eleve egy millió ronnak volt számolva, majd odaadtam a koboldnak.
Borka és a köpenyes alak szótlanul figyelték az eseményeket. A sofőr megérkezett.
-Rossz hírek a következő cabi holnap délután jön meg. Mi folyik itt?
-Kellan vett egy zabolátlan szellemlovat.
A két boszi és a gyíksofőr is döbbenten bámultak. Nem csodálom a legveszélyesebb lovak közé tartoznak a szellemlovak, csak egy gazdájuk van az egész életükben. Nem érdekelt. Odamentem a három tündéhez és megkértem őket, hogy szedjék le a köteleket.
-De ha elszalad akkor magadra vess.
A ficánkoló lóról levették a köteleket. A ló a kiutat kereste, de mindegy egyes alkalommal elálltam az útját. Mérgesen fújtatott rám, én is ezt tettem. Mire meghallotta a hangomat abba hagyta. Meredten bámult. Lenyugodott. De a szemeiben még éget az ellenállás. Lassan közelítettem felé. Sokan kijöttek nézni az előadásomat, a gyerekek tátott szájjal figyeltek és mutogattak. Nem foglalkoztam velük. A kezemet a halántékára raktam és egy név jelent meg a fejembe.
-Faust.
Mindenkit sokkolt a hír. A szellemlónak meglett a gazdája.
-Hihetetlen.
Sokan üdvrivalgásba kezdett, mások nevettek. Nagyon ritka az ilyesmi. Faust szemeibe néztem és láttam, hogy bármit megtenne értem, már alig várja, hogy együtt vágtázzunk. Megigazítottam a hátizsákom, megsimogattam Faust orrát, majd megfogtam a sörényét. Akár a selyem. Kellemesen meleg, a vékony sörény körbeölelte az ujjaimat,így tökéletesen belé tudtam kapaszkodni. A sörényének segítségével felugrottam a hátára.
-Sofőr merre kell menni, hogy a fővárosba érjek?
Kelet felé mutat.
-Mégis mire készülsz Kellan?
Mindig amikor ezen a néven hív szégyenletesnek érzem magam.
-Nem várhatok itt holnapig, azonnal elindulok a fővárosba.
Borkára nézve hozzászólok.
-Remélem időben odaérsz a barátodhoz.
-Igen.
A lány könnyes szemmel nézet, majd a távolodó alakom után integetett. Faust értette az érzéseimet, kelet felé tartott. A kapucnimat megigazítottam. Erősen megragadtam a ló sörényét és vágtára fogtam Faustott. Gyerekkoromban szerettem lovagolni, de a szüleim nem örültek neki. Szerintük túl veszélyes az én gyenge testemhez, de amikor látták, hogy a lovon ülve annyira felszabadultam, boldogan mosolygok rájuk, nem bánták meg. A múlt emléke és a mostani csak egy pillanatra is, de elfelejtettem, hogy mégis miért vagyok itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése